Obrazy Tomáše Absolona se pohybují na hraně abstrakce a typografie, symbolů vizuální komunikace, znaků či fragmentů reality obecně.
Ačkoliv rozpoznatelné motivy tvoří záchytné body pro naše vnímání, odpoutávají se od svých původních obsahů i nejednoznačných předloh a bez svých významových kontextů tvoří prázdné schránky upoutávající zejména svou vizuální abstrahovanou podobu. Absolon se inspiruje estetikou plakátů, které mohou být bohatým zdrojem typografických i kompozičních motivů. Sám autor tvrdí, že přemýšlení nad obrazy jako nad plakáty mu dává určitá pravidla a limity, pomocí kterých se v malbě pohybuje. Nejednoznačnost a lavírování na hranici je charakteristické i pro Absolonův formální styl. Dostává se k hranici postinternetové estetiky, případně digitálního prostředí, které přesvědčivě napodobuje klasickou technikou malby, zároveň však pozornost vždy obrací zpět k médiu lokálním užitím gestického tahu štětcem. Autor je absolventem ateliéru kresby Jiřího Petrboka na pražské AVU a v současnosti studuje doktorský program v ateliéru malby Luďka Rathouského na FAVU v Brně.
Pravidelně vystavuje na půdě nezávislých a komerčních galerií. Část autorovy výstavní činnosti se odehrála na španělské Mallorce, kde autor několik let pobýval. Jeho dílo je zastoupeno v mnoha českých i zahraničních soukromých sbírkách.
Obrazy Tomáše Absolona se pohybují na hraně abstrakce a typografie, symbolů vizuální komunikace, znaků či fragmentů reality obecně.
Ačkoliv rozpoznatelné motivy tvoří záchytné body pro naše vnímání, odpoutávají se od svých původních obsahů i nejednoznačných předloh a bez svých významových kontextů tvoří prázdné schránky upoutávající zejména svou vizuální abstrahovanou podobu. Absolon se inspiruje estetikou plakátů, které mohou být bohatým zdrojem typografických i kompozičních motivů. Sám autor tvrdí, že přemýšlení nad obrazy jako nad plakáty mu dává určitá pravidla a limity, pomocí kterých se v malbě pohybuje. Nejednoznačnost a lavírování na hranici je charakteristické i pro Absolonův formální styl. Dostává se k hranici postinternetové estetiky, případně digitálního prostředí, které přesvědčivě napodobuje klasickou technikou malby, zároveň však pozornost vždy obrací zpět k médiu lokálním užitím gestického tahu štětcem. Autor je absolventem ateliéru kresby Jiřího Petrboka na pražské AVU a v současnosti studuje doktorský program v ateliéru malby Luďka Rathouského na FAVU v Brně.
Pravidelně vystavuje na půdě nezávislých a komerčních galerií. Část autorovy výstavní činnosti se odehrála na španělské Mallorce, kde autor několik let pobýval. Jeho dílo je zastoupeno v mnoha českých i zahraničních soukromých sbírkách.
© 2024 Superpositions.cz
Design: publikum.design
© 2024 Superpositions.cz
Design: publikum.design
Odebírejte novinky
Odebírejte novinky
Neváhejte nás kontaktovat na:
hello@superpositions.cz
+420 608 438 723
Superpositions
Antonín Jirát,
Na Ovčinách 970/4,
Praha, 170 00
Česká republika
IČO: 01168711
Neváhejte nás kontaktovat na:
hello@superpositions.cz
+420 608 438 723
Superpositions
Antonín Jirát,
Na Ovčinách 970/4,
Praha, 170 00
Česká republika
IČO: 01168711