Asi žádné jiné umělecké médium nenabízí tak silný tělesný prožitek tvorby a zdůraznění materiálnosti, jako klasické sochařské techniky. Dílo Terezy Štětinové v sobě tyto vlastnosti odráží velmi zřetelně.
Autorka využívá tradiční ušlechtilé materiály, jako je kararský mramor, alabastr, onyx a ebenové dřevo, které kombinuje s kovem, textilem, nebo třeba ptačími pírky. Důležitá je pro ni ale také práce se dřevem nalezeným a především pak to, že materiály využívá beze zbytku, což je patrné v jejích sochařských kolážích. V těžké hmotě se snaží ztvárnit lehkost a jemnost, neuchopitelné jevy zastavené v čase. Promítá se do ní i téma mysticismu, mytologie, spirituality a kulturních archetypů, ale i osobní a intimní zkušenosti a vzpomínky na dětství s jeho přirozenou otevřeností k věcem za hranicí reality. Právě dětství je zdrojem autorčiny osobní mytologie, iniciačního prožitku ovlivněného zkušeností s křesťanskými uměleckými artefakty. Její sochy často pracují s náboženskou symbolikou, s plošnou lineární kresbou, frontálním zobrazování i surovým opracováním evokujícím kultovní předměty blíže neurčených kultur i rustikální tvorbu minulých století.
Asi žádné jiné umělecké médium nenabízí tak silný tělesný prožitek tvorby a zdůraznění materiálnosti, jako klasické sochařské techniky. Dílo Terezy Štětinové v sobě tyto vlastnosti odráží velmi zřetelně.
Autorka využívá tradiční ušlechtilé materiály, jako je kararský mramor, alabastr, onyx a ebenové dřevo, které kombinuje s kovem, textilem, nebo třeba ptačími pírky. Důležitá je pro ni ale také práce se dřevem nalezeným a především pak to, že materiály využívá beze zbytku, což je patrné v jejích sochařských kolážích. V těžké hmotě se snaží ztvárnit lehkost a jemnost, neuchopitelné jevy zastavené v čase. Promítá se do ní i téma mysticismu, mytologie, spirituality a kulturních archetypů, ale i osobní a intimní zkušenosti a vzpomínky na dětství s jeho přirozenou otevřeností k věcem za hranicí reality. Právě dětství je zdrojem autorčiny osobní mytologie, iniciačního prožitku ovlivněného zkušeností s křesťanskými uměleckými artefakty. Její sochy často pracují s náboženskou symbolikou, s plošnou lineární kresbou, frontálním zobrazování i surovým opracováním evokujícím kultovní předměty blíže neurčených kultur i rustikální tvorbu minulých století.
© 2024 Superpositions.cz
Design: publikum.design
© 2024 Superpositions.cz
Design: publikum.design
Odebírejte novinky
Odebírejte novinky
Neváhejte nás kontaktovat na:
hello@superpositions.cz
+420 608 438 723
Superpositions
Antonín Jirát,
Na Ovčinách 970/4,
Praha, 170 00
Česká republika
IČO: 01168711
Neváhejte nás kontaktovat na:
hello@superpositions.cz
+420 608 438 723
Superpositions
Antonín Jirát,
Na Ovčinách 970/4,
Praha, 170 00
Česká republika
IČO: 01168711